Wizerunek firmy w rękach pracowników
Hate-site stworzone przez pracowników firmy, kompromitujące firmę filmy wideo opublikowane w sieci przez ‘nieodpowiedzialnych’ pracowników, otwarte forum dyskusyjne, na którym pracownicy wylewają żale na sposób zarządzania firmą lub nie do końca pozytywnie odpowiadają na pytania osób zainteresowanych pracą w firmie, czy jej produktami lub usługami. To nic nowego. Wiele firm musiało już radzić sobie z takimi kryzysami. Nowa jest skala – być może po raz pierwszy w historii komunikacja ze strony pracowników na temat swoich firm zaczyna w stale rosnącej ilości firm przeważać nad oficjalną komunikacją organizacji.
Jak firmy powinny odpowiadać na tę sytuację?
Najlepiej sięgając do podstaw:
- stylu zarządzania, który przekazuje pracownikom większą odpowiedzialność za ich pracę,
- kultury organizacyjnej, która jest żywa i atrakcyjna,
- komunikacji wewnętrznej budującej otwartość.
To główne tezy artykułu “Power up your internal brand: with social media, employees hold your company’s image in their hands” autorstwa naszego kolegi, Wojciecha Kurdy, który ukazał się właśnie w najnowszym numerze Communication World – najważniejszym piśmie branżowym wydawanym przez IABC (International Association of Business Communicators).