Oryginalny, wyjątkowa, niepowtarzalny, awangardowa, szczególny, nietuzinkowa, odjazdowy, wystrzałowa…
…chciałby być każdy.
Znakomita większość z nas walczy dzisiaj o te atrybuty wszędzie, gdzie tylko może. Na Facebooku, na LinkedInie, w firmie, w której pracuje, w rodzinie, w otoczeniu, np. nawet w szkole, czy przedszkolu dziecka.
Nielicznym wychodzi to znakomicie – ich walka, starania, strategie przynoszą oczekiwany i tak utęskniony owoc – sukces, czyli uznanie przez ważną dla nas i dla naszej kariery publiczność.
Większość jednak pozostaje przeciętna i musi się zadowolić kilkoma otrzymanymi lajkami, które najczęściej dostaje w rekompensacie za…. wysłane przez siebie lajki, czyli nagrodami pocieszenia, funkcjonującymi na zasadzie wzajemności w tzw. towarzystwach wzajemnej adoracji. Powody takiej adoracji czasami są rzeczą gustu, a czasami wynikają właśnie z braku alternatywy.
A jest o co walczyć.
Od efektu naszych starań zależy bowiem, czy:
- Pozostaniemy jeszcze trochę w, w galopującym tempie wymierającej, “starej” klasie średniej (stawiającej na przeciętne atrybuty sukcesu, święty spokój i byle do emerytury)?
- Wylądujemy szybko w równie szybko rosnącej tzw. “niższej” klasie, charakteryzującej się tzw. ‘flat jobs’ i coraz niższymi dochodami?
- Wstrzelimy się w “nową” klasę średnią – ‘creative jobs’ – z wysokim prestiżem społecznym, zawodowym i szybko rosnącymi i tak już wysokimi dochodami?
Czy… zdecydujemy się jednak poczekać na ewentualną rewolucję.
Co nam oferują firmy w Polsce?
- Większość dużych firm (w tym międzynarodowych koncernów) oferuje coraz więcej tanich ‘flat jobs’, inaczej zwanych ‘white collar’ bez jakiegokolwiek głębszego sensu, pomimo że nadal i konsekwentnie udaje tego odwrotność, opowiadając o wystandaryzowanych, sfunkcjonalizowanych i zaprocedurowanych stanowiskach, że stanowią one “niesamowite wyzwanie” i dają “prawdziwe możliwości rozwoju”.
- Prawie wszystkie SSC i BPO robią to samo, jak powyżej.
- Znikoma ilość małych i średnich firm, w tym start up’y, oferuje ‘creative jobs’ z potencjałem rozwojowym dla kreatywnego indywiduum na poziomie międzynarodowym.
Na podstawie powyższej klasyfikacji można sobie szybko skalkulować własne szanse na sukces, jak i wartość supportu dla tego sukcesu, jaki otrzymujemy obecnie od naszego pracodawcy.
GFMP Management Consultants startuje właśnie z nowymi programami wsparcia rozwoju ORYGINALNOŚCI dla dużych i średnich firm:
- Nowa kultura nieustannego performance – skomponuj Waszą nową kulturę.
- Nowa i nieustanna atrakcyjność dla klienta – skomponuj Waszą nową atrakcyjność.
- Nowy i nieustanny rozwój pracowników – skomponuj Wasz nowy i mądry rozwój.
Tylko ten kierunek działań ma szansę na sukces tak firmy, jak i pracownika, ponieważ bazuje na sukcesie tego najważniejszego – KLIENTA:
CREATIVE ECONOMY = CREATIVE JOBS =
CREATIVE PEOPLE = DELIGHTED CUSTOMER
Serdecznie zapraszam Państwa do gorącej dyskusji.