Oryginalny, wyjątkowa, niepowtarzalny, awangardowa, szczególny, nietuzinkowa, odjazdowy, wystrzałowa…

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Udostępnij

 

…chciałby być każdy. 

Znakomita większość z nas walczy dzisiaj o te atrybuty wszędzie, gdzie tylko może. Na Facebooku, na LinkedInie, w firmie, w której pracuje, w rodzinie, w otoczeniu, np. nawet w szkole, czy przedszkolu dziecka.

Nielicznym wychodzi to znakomicie – ich walka, starania, strategie przynoszą oczekiwany i tak utęskniony owoc – sukces, czyli uznanie przez ważną dla nas i dla naszej kariery publiczność.

Większość jednak pozostaje przeciętna i musi się zadowolić kilkoma otrzymanymi lajkami, które najczęściej dostaje w rekompensacie za…. wysłane przez siebie lajki, czyli nagrodami pocieszenia, funkcjonującymi na zasadzie wzajemności w tzw. towarzystwach wzajemnej adoracji. Powody takiej adoracji czasami są rzeczą gustu, a czasami wynikają właśnie z braku alternatywy.

A jest o co walczyć.

Od efektu naszych starań zależy bowiem, czy:

  1. Pozostaniemy jeszcze trochę w, w galopującym tempie wymierającej, „starej” klasie średniej (stawiającej na przeciętne atrybuty sukcesu, święty spokój i byle do emerytury)?
  2. Wylądujemy szybko w równie szybko rosnącej tzw. „niższej” klasie, charakteryzującej się tzw. ‚flat jobs’ i coraz niższymi dochodami?
  3. Wstrzelimy się w „nową” klasę średnią – ‚creative jobs’ – z wysokim prestiżem społecznym, zawodowym i szybko rosnącymi i tak już wysokimi dochodami?

Czy… zdecydujemy się jednak poczekać na ewentualną rewolucję.

Co nam oferują firmy w Polsce?

  1. Większość dużych firm (w tym międzynarodowych koncernów) oferuje coraz więcej tanich ‚flat jobs’, inaczej zwanych ‚white collar’ bez jakiegokolwiek głębszego sensu, pomimo że nadal i konsekwentnie udaje tego odwrotność, opowiadając o wystandaryzowanych, sfunkcjonalizowanych i zaprocedurowanych stanowiskach, że stanowią one „niesamowite wyzwanie” i dają „prawdziwe możliwości rozwoju”.
  2. Prawie wszystkie SSC i BPO robią to samo, jak powyżej.
  3. Znikoma ilość małych i średnich firm, w tym start up’y, oferuje ‚creative jobs’ z potencjałem rozwojowym dla kreatywnego indywiduum na poziomie międzynarodowym.

Na podstawie powyższej klasyfikacji można sobie szybko skalkulować własne szanse na sukces, jak i wartość supportu dla tego sukcesu, jaki otrzymujemy obecnie od naszego pracodawcy.

 

GFMP Management Consultants startuje właśnie z nowymi programami wsparcia rozwoju ORYGINALNOŚCI dla dużych i średnich firm:

  1. Nowa kultura nieustannego performance – skomponuj Waszą nową kulturę.
  2. Nowa i nieustanna atrakcyjność dla klienta – skomponuj Waszą nową atrakcyjność.
  3. Nowy i nieustanny rozwój pracowników – skomponuj Wasz nowy i mądry rozwój.

Tylko ten kierunek działań ma szansę na sukces tak firmy, jak i pracownika, ponieważ bazuje na sukcesie tego najważniejszego – KLIENTA:

 

CREATIVE ECONOMY = CREATIVE JOBS =
CREATIVE PEOPLE = DELIGHTED CUSTOMER

 

Serdecznie zapraszam Państwa do gorącej dyskusji.