Barbara Rajmańska, Członek Zarządu i Dyrektor Obszaru Zarządzania Zasobami Ludzkimi w AXA Polska specjalnie dla GFMP: Nie używamy słowa na K
Wiele firm zajmuje się obecnie zarządzaniem przez wartości, szczególnie w ramach modnego teraz trendu bycia blisko klienta. I nic w tym dziwnego. W świecie opanowanym przez nowoczesne technologie, zmieniającym się w ogromnym tempie, gdzie powstają znikąd biznesy, takie jak Uber, zaczyna być ważne takie nawiązanie relacji z klientem, żeby lubił kontakt z produktem czy firmą i chciał do nas wrócić.
A tego typu relacje tworzy się w oparciu o przyjazny kontakt i budowanie poczucia zrozumienia potrzeb klienta.
Jak jednak ustalić taki miękki temat w twardym biznesowym świecie, by był on częścią procesu sprzedaży, czy obsługi, a nie dodatkową inicjatywą Komunikacji czy HR?
Jak doprowadzić do sytuacji, w której przedstawiciele kilku silosów usiądą przy jednym stole, pochylając się nad sprawą i przyjmując punkt widzenia Klienta, a nie, jak zazwyczaj, swój własny interes?
Kluczem jest wskazanie barier i możliwych korzyści z przejścia na model zarządzania przez wartości. Jednak sprawa polega na tym by odnaleźć właściwą drogę dla Twojej firmy… bo założę się że prezentacja ppt to nie jest to.
Czy jest sens w mówieniu o wartościach?
Słowo Kultura organizacyjna w niektórych organizacjach przez lata zdewaluowało się.
Oznacza to konieczność przejścia z korpo-mowy na język działań i prostej komunikacji.
W takim kontekście centralna komunikacja przestaje mieć sens, jako że mówi do każdego i do nikogo. Antidotum jest zatem przekaz werbalny w małych, znających się zespołach, który pozwala na nawiązanie relacji i pozostanie w kontakcie.
Więcej o tym, czym zastąpiliśmy słowo Kultura, powiemy podczas face 2015.
Barbara Rajmańska, Członek Zarządu i Dyrektor Obszaru Zarządzania Zasobami Ludzkimi, AXA Polska
Podczas face 2015 razem z Barbarą Rajmańską wystąpi również Anna Podgornaya, HR Director CEE.