Jak wyglądają Twoje szanse na najbliższą przyszłość zawodową i osobistą [TEST]

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Odpowiadając sobie na poniższe pytania dowiesz się, jak wyglądają Twoje szanse na najbliższą przyszłość zawodową i osobistą.

 

 

1. Oferta firmy dla klienta

A. Twoja firma oferuje produkty/usługi, które niezbyt lub w ogóle nie odróżniają się od oferty konkurencji. Twoja firma stawia na funkcjonalność, użyteczność produktu/usługi, czyli na klasyczne od lat elementy marketingu.

B. Twoja firma oferuje produkty/usługi, które oprócz funkcjonalności, użyteczności odznaczają się dalszymi wysoce i nieustannie atrakcyjnymi zaletami dla klienta. Marketing potrafi ciągle i na bieżąco przekonać klienta do tych wysoce oryginalnych na rynku walorów, tworząc przez to nieustannie wyjątkową dla niego propozycję.

 

2. Kultura firmy

A. Kultura Twojej firmy w bardzo niskim stopniu lub w ogóle nie różni się od kultury innych firm.

B. Kultura Twojej firmy jest naprawdę wyjątkowa. Jej oryginalność i wyjątkowość jest nie do podrobienia.

 

3. Organizacja i sposób funkcjonowania firmy

A. Twoja firma bazuje przede wszystkim na organizacji matrycowej. Owszem, ciągle powstają nowe grupy projektowe, ale one nigdy lub rzadko kończą się prawdziwymi i mierzalnymi efektami. Wszyscy i od lat są ciągle zabiegani, ciągle rozwiązują problemy ad hoc, ale i tak nowe problemy, w ogromnej ilości pojawiają się natychmiast. Problemy te są rozwiązywane starymi, od lat znanymi metodami i według zasady: byle jakoś przeżyć do jutra.

B. Twoja firma funkcjonuje wyłącznie na bazie organizacji projektowej. Grupy projektowe, pracują krótko, szybko, sprawnie i w najwyższym stopniu efektywnie. Ciągle proponują nowe, wysoce kreatywne rozwiązania, które zachwycają swoją atrakcyjnością zarówno pracowników firmy, jak i klientów.

 

4. Pracownicy

A. Większość pracowników w Twojej firmie nie widzi sensu w tym, co robi, jest mało kreatywna, oczekuje zewnętrznej motywacji, bo własnej nie posiada, nie ma poczucia rozwoju, wzrostu wyjątkowości własnych kompetencji i osobistej oryginalności, w ogóle nie jest przedsiębiorcza (praca, to praca, a życie, to życie).

B. Większość pracowników w Twojej firmie widzi głęboki sens w tym, co robi, ma poczucia ogromnego rozwoju, dostrzega wiele pozytywnych etycznie aspektów swojej pracy, jest w najwyższym stopniu kreatywna, wyróżnia się niezwykle wysoką wewnętrzną motywacją, jest niesamowicie przedsiębiorcza w myśleniu i działaniu (entrepreneurship).

 

5. Miejsce pracy

A. Większość pracowników pracuje w ogromnych open space, w firmie nie ma żadnej możliwości wyboru miejsca pracy, w zależności od aktualnej własnej potrzeby.

B. Większość pracowników ma możliwość wyboru przestrzeni  – np. praca indywidualna w głębokim skupieniu w osobiście pasującym mi pomieszczeniu, które mogę wybrać z wielu propozycji, tak jak przy potrzebie inspiracji, a przez to spotkania i wymiany z innymi w np. w klubowym, eleganckim i przyjemnym dla wszystkich zebranych pomieszczeniu.

 

Podsumowanie

 

Wybrałeś prawie wszystkie B.:

Gratuluję i jestem pełen podziwu. Twoja firma jednoznacznie zalicza się do creative industry. Jest wyjątkowa w wielu kontekstach, ale i w całościowym spojrzeniu w porównaniu do konkurencji i do wielu innych firm na rynku odznacza się autentyczną oryginalnością. Jej produkty i usługi są nieustannie niesamowicie atrakcyjne dla klientów. Ty, bardzo wiele znaczysz dla firmy. Praca w niej jest po prostu fascynująca, ma ogromny osobisty i społeczny sens, napawa dumą – prawdziwy creative job i oby tak dalej. Ty jesteś wyjątkową osobowością – jesteś wprost napalona/y na to, co robisz, jesteś niesamowicie kreatywna/y, wyluzowana/y, empatyczna/y, potrafisz świetnie współpracować w ciągle zmieniających się zespołach projektowych, kreować odjazdowe pomysły i rozwiązania, posiadasz szereg niezwykłych kompetencji – Twój profil jest niepowtarzalny. Znasz swoją wartość, potrafisz ją nie tylko ciągle utrzymywać, ale i doskonale wiesz, jak ją nieustannie powiększać. Jesteś prawdziwym, bo autentycznym oryginałem, prawdziwym Entrepreneur. Przed Tobą jeszcze cały świat.

 

Wybrałeś prawie wszystkie A.:

Bardzo mi przykro, że musisz pracować w takiej firmie. Twoja firma jednoznacznie zalicza się do old economy. Jest tuzinkowa, niczym szczególnym nie odróżnia się od całej reszty przeciętniaków na rynku. Stawiacie tylko na funkcjonalność i użyteczność Waszych produktów/usług, nie potraficie stworzyć oryginalnego opowiadania dla klienta, w którym przekonalibyście go o wyjątkowości tego, co oferujecie, nie mówiąc już o dowodach tej wyjątkowości. Najczęściej podpatrujecie innych i ich naśladujecie. W firmie wszyscy są ciągle zalatani, gaszą pożary, bo nikt nie ma prawdziwego pomysłu, prawdziwej idei. Ciągle pojawiające się problemy rozwiązujecie ad hoc, a i tak ciągle pojawiają się nowe. Wasze rozwiązania to nieustanna stara bajka, składająca się ze starych metod. Wasza filozofia działania, to muddling trough. Większość ludzi w firmie ma poczucie wykończenia, Twoja praca, to klasyczny flat job. Dla firmy znaczysz mało lub nic, jesteś po prostu wymienialny. Brak sensu, brak dumy, brak motywacji, a w konsekwencji brak kreatywności, luzu. Zespoły projektowe wysiadują swoje, ale niczego specjalnie mądrego nie kreują. Stąd: Albo sobie sam/a na to zasłużyłeś/aś, bo nie masz żadnego oryginalnego osobistego profilu kompetencji do zaoferowania, ani żadnej ochoty (motywacji) i niestety poniesiesz szybko tego konsekwencje, albo masz wpływ w firmie i natychmiast zabierzesz się za konieczne zmiany, albo firma jest niereformowalna, a Ty masz rzeczywiście jeszcze coś do zaoferowania i zależy Ci jeszcze trochę na sobie, to zmiataj z niej i to w podskokach.

**********

O dalszych konsekwencjach i możliwych do podjęcia działaniach czytaj dalej w „Oryginalny, wyjątkowa, niepowtarzalny, awangardowa, szczególny, nietuzinkowa, odjazdowy, wystrzałowa…”