Jak ponieść porażkę w komunikacji? [Antypodręcznik]

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jak spowodować, że pracownicy obrócą się przeciwko zmianie?
Jak zniechęcić pracowników do wykazywania inicjatywy?
Jak zbudować mur między pracownikami a top management?
Jak spowodować, by pracownicy ignorowali wszelkie komunikaty?
Jak zamknąć pracowników w silosach?

Dobra komunikacja wewnętrzna opiera się na kilku prostych zasadach:

  • wiedzieć, co chce się osiągnąć
  • rozumieć swoich pracowników
  • uwzględniać potrzeby odbiorców
  • słuchać, nie tylko mówić
  • pamiętać, że nie ma się kontroli

Oczywiście cała trudność leży w ich konsekwentnym stosowaniu przez wszystkich kluczowych nadawców w firmie. W przeciwnym razie tracimy najpierw zainteresowanie, potem zaufanie, a na koniec – zaangażowanego pracownika.

KOM

 

Porażka w komunikacji czasem jest niedostrzegana. Słabsze wyniki można wytłumaczyć na wiele sposobów. Ale są momenty, i to właśnie te kluczowe dla firmy, w których nagle okazuje się, że już jakiś czas temu straciło się pracowników.

Tego nikomu nie życzymy.

Antypodręcznik to przede wszystkim antyporady, wskazujące prostą drogę do porażki. Zostały stworzone na bazie efektów pracy warsztatowej podczas konferencji face 2014, w której wzięli udział praktycy w obszarze komunikacji – menedżerowie i specjaliści z działów pr, komunikacji i hr.
Dodatkowo wzbogaciliśmy ten materiał o przykłady dobrych praktyk, które w całości mogli poznać uczestnicy konferencji face 2014.

Życzymy inspirującej lektury i jak najmniej porażek komunikacyjnych.

CTA-ebook-ANTY