Co chcemy powiedzieć i dlaczego – wywiad z Jolantą Wierzbicką (część I)
Jolanta Wierzbicka, Internal Communications Manager z Vattenfall Poland, mówi o skutecznych działaniach w zakresie komunikacji wewnętrznej:
– Jaką radę dałaby Pani innym osobom zajmującym się komunikacją wewnętrzną?
W naszym dążeniu do tego, żeby zapewnić odpowiedni przepływ informacji, łatwo jest wpaść w pułapkę przeładowania informacyjnego. Bardzo dobrze to widać w dużych, międzynarodowych firmach, w których przepływ informacji i szybkich newsów jest ogromny, a każda jednostka chce informować o sobie i swoich poczynaniach jak najwięcej osób. Naszym zadaniem jest odpowiednia selekcja adresatów tych wszystkich informacji, za każdym razem trzeba zadać sobie pytanie, co chcemy powiedzieć i dlaczego właśnie temu adresatowi.
– Jakie rozwiązania w komunikacji wewnętrznej uważa Pani za najskuteczniejsze?
Najskuteczniejsza jest komunikacja bezpośrednia, rola kierowników liniowych i najwyższej kadry jest tu nie do przecenienia. Oczywiście pozostałe instrumenty komunikacji, szczególnie jeśli są dobrze dopasowane do potrzeb odbiorców, pełnią bardzo ważną funkcję wspierającą, ale to szef powinien być najważniejszym nadawcą i odbiorcą informacji. Komunikacja wewnętrzna powinna wspierać kierowników w tych działaniach.
Zapraszamy do lektury drugiej części rozmowy.