Dobrze poinformowani?
Codziennie jesteśmy dosłownie zalewani informacjami. Dzięki postępowi technologicznemu dzieje się to coraz intensywniej i szybciej – wiemy wszystko, wszędzie i o każdej porze. Ale czy naprawdę jest to takie dobre?
Codziennie jesteśmy dosłownie zalewani informacjami. Dzięki postępowi technologicznemu dzieje się to coraz intensywniej i szybciej – wiemy wszystko, wszędzie i o każdej porze. Ale czy naprawdę jest to takie dobre?
„Nie mam pewności, że jesteśmy dobrze zarządzani. Podejmowane decyzje są bezsensowne, nieprzemyślane i chaotyczne! Wygląda na to, że kierownictwo straciło kontakt z rzeczywistością. A może kompletnie nie zależy im na pracownikach i firmie. Co innego jest w strategii, misji i celach firmy, a co innego odbywa się w praktyce.” – to wypowiedź jednego z pracowników.
Prowadziłem ostatnio serię warsztatów z kadrą menedżerską dużej firmy FMCG, ukierunkowanych na wprowadzenie Performance Management, a więc i kultury wysokich osiągnięć. Podczas omawiania barier, które dotychczas uniemożliwiają realizację celów biznesowych, jeden z kierowników podsumował te przeszkody jednym stwierdzeniem „ryba psuje się od głowy”.
Najprostszą obroną przeciętnego człowieka przed strasznymi przeżyciami jest uznanie danej tragedii, jako czegoś nienormalnego, szalonego, a więc nie podlegającego jakiejkolwiek ustrukturyzowanej, logicznej dyskusji. Bo to się i tak w głowie nie mieści.
Nie tak dawno temu posiadanie strony internetowej było dla korporacji normą. Ostatnio jednak osoby odpowiedzialne za komunikację coraz częściej zastanawiają się w ogóle nad sensem jej dalszego prowadzenia.
Na tegorocznej liście 100 najbardziej pożądanych pracodawców według magazynu Fortune czołowe pozycje zajmują stali bywalcy tego typu rankingów: SAS, Google, Boston Consulting Group. W pierwszej dziesiątce znalazła się też firma Zappos, zajmująca się wysyłkową sprzedażą obuwia i akcesoriów. Skąd taka popularność Zappos?
Podczas niedawnej prezentacji wyników badania opinii pracowników przeprowadzonej w dużej, odnoszącej sukcesy rynkowe firmie, prezes tej firmy zapytał, czy nie jest tak, że im więcej się komunikujemy, tym bardziej rosną oczekiwania pracowników?
Wreszcie pojawiła się książka, która klarownie wyjaśnia zmiany cywilizacyjne doświadczane przez nas, na co dzień. Publikacja Bernarda Pouleta o niepokojącym tytule „Śmierć gazet i przyszłość informacji” ukazała się niedawno w Polsce nakładem Wydawnictwa Czarne i, choć opisuje problemy prasy z francuskiego punktu widzenia oraz bardziej globalnej perspektywy, to jednak jej treść jest równie aktualna na […]
W prasie angielsko i niemieckojęzycznej z obszaru zarządzania, coraz częściej można przeczytać tytuły w stylu „The End of the Middle Manager”. Niosą one złowrogie wieści dla tych menedżerów, którzy zarządzanie wciąż sprowadzają do administracyjnego rzemiosła, czyli poplanować, poorganizować, skontrolować, a na koniec ocenić efekty.
to obiekt, którym najchętniej zarządzałoby kilku mi znajomych, wysoko postawionych w hierarchiach międzynarodowych koncernów, menedżerów, tak w Polsce, jak i za granicą. Również w Przekroju, kilka tygodni temu, można było przeczytać, że popularność serialu ‘Dom nad rozlewiskiem’ uzasadniona jest właśnie takim marzeniem wielu menedżerów w naszym kraju. W ten sposób szukają nowego sensu w swojej […]