7 prostych sposobów na bezsensowną pracę (i życie)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ostatnio w MIT Sloan Management Review ukazał się spory artykuł podsumowujący badania nad tym, co nadaje i odbiera sens pracy. Przydatna wiedza, zwłaszcza w świetle tego, że już powszechnie mówi się o tym, że to sensu współczesnym pracownikom najbardziej brakuje.

Jak pokazują chociażby analizy zyskowności firm (coraz niższej),  czy poziomu zaangażowania pracowników (coraz niższego),

1. MIT SMR: Jest tylko jedna wartość. Wartość naszych akcji.

Istnieją ludzie, którzy w swojej pracy dbają o jakość, profesjonalizm i szacunek do drugiego człowieka? Boże, co za frajerzy. Liczą się tylko pieniądze. Które starczają na wizyty u przereklamowanego coacha, który pomaga na dzień lub dwa poradzić sobie z coraz bardziej dojmującym poczuciem pustki. Albo na zegarek.

Ludzi nie podpalają zyski, które zarabiają na naszych akcjonariuszy? Naprawdę?

leo

 

2. MIT SMR: Pochwały są dla mięczaków.

Nie doceniaj dobrej pracy. To samo przez się oczywiste. Motywuj przez opieprzanie. Przecież chcesz dobrze, więc o co chodzi?

1-Full-Metal-Jacket-quotes

 

3. MIT SMR: Nie ma w życiu takiej radości, której nie potrafiłby zabić arkusz kalkulacyjny.

Wykorzystaj to starochińskie przysłowie i każ wykonywać zadania, które niczemu nie służą. Im bardziej żmudne i powtarzalne tym lepiej. Nie ograniczaj się przy tym – jeden system kontroli czasu pracy to za mało. Oczekuj raportów w trzech, losowo wieszających się systemach.

1iP8oMh

 

4. MIT SMR: Sprawiedliwość jest w bajkach i filmach z Brucem Willisem.

Nie traktuj ludzi fair. Ani przy awansach, ani przy wynagrodzeniach. Składaj obietnice i ich nie dotrzymuj. Pracownicy na pewno też nie są fair w stosunku do ciebie. Życie w ogóle nie jest fair.

giphy

 

5. MIT SMR: Zatrudniaj najlepszych ekspertów na rynku. Szczyć się tym. I rób wszystko, by im tę eksperckość odebrać.

Konsekwentnie i na każdym kroku ignoruj ich zdanie. Ich wiedza oraz doświadczenie nie mają żadnego znaczenia.

carrell

 

6. MIT SMR: Atmosfera zdrowej konkurencji sprzyja produktywności.

Wydaje Ci się, że powiedział to znany guru biznesu, a w rzeczywistości przeczytałeś to w darmowym ebooku w Internecie i usłyszałeś od jąkającego się coacha na Youtube. Takie autorytety nie mogą się wszakże mylić! Praca zatem to nie miejsce na takie bzdury jak relacje, przyjaźnie. A na wypadek konfliktów zawsze masz spotkania integracyjne. I plakaty z wielkim napisem „Współpraca”.

party

 

7. MIT SMR: Miej w nosie psychiczne i fizyczne zdrowie pracowników.

Wykorzystaj ich, a potem zatrudnij nowych!

trustfall

Gratulacje!

Gdy będziesz gotowy, pora na launch nowej kampanii employer brandingowej, w której pokazujesz, jakim jesteś wspaniałym pracodawcą!

 

Ale jeśli masz wrażenie, że unieszczęśliwianie ludzi codziennym bezsensem może nie być najlepszym pomysłem na prowadzenie firmy, możesz spróbować funkcjonować inaczej:

https://gfmp.com.pl/uniknac-game-overu/

https://gfmp.com.pl/e-book-radykalna-zmiana-w-zarzadzaniu/

https://gfmp.com.pl/wybierzmy-czlowieczenstwo/

 

Źródła ilustracji: giphy.com