Monika Karolak-Borowy, mBank: Nawet dobra zmiana to kryzys?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Kiedy zapadła decyzja o budowie nowej siedziby mBanku w Łodzi wiedzieliśmy, że zmierzymy się ze stworzeniem nowego środowiska pracy dla 2 tysięcy osób, które są obecnie rozproszone w różnych lokalizacjach. Głównym założeniem projektu nie było postawienie nowego budynku, a zbudowanie miejsca „mbankowego”. Czyli takiego, które odda w pełni klimat kultury mBanku. Klimat, który jest dość odległy, od stereotypowego postrzegania instytucji finansowej.

Podstawową rolą komunikacji wewnętrznej jest budowanie kultury organizacyjnej

Przy wdrażaniu tak dużej zmiany mieliśmy tę wyjątkową okazję RAZEM nadawać nowy wymiar naszej kulturze organizacyjnej.

Rola komunikacji w projekcie została określona jako kluczowa i wraz z elementami zarządzania zmianą stała się jednym z trzonów w strukturze projektu.

Wiedzieliśmy, że chcemy być blisko ludzi i dla ludzi, przy jednoczesnym osadzeniu w realiach projektowych.

Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził?

Każda, nawet najlepsza zmiana w organizacji znajdzie entuzjastów, neutralnych, ignorantów i hejterów.

Ta myśl przyświecała nam przez cały czas prowadzonego projektu. Naszym celem  było poszerzanie tej pierwszej grupy i zmniejszenie liczebności pozostałych. Zaangażowanie ludzi w zmianę, która ich dotyczy, jest absolutnie niezbędne. Każda zmiana potrzebuje swoich Ambasadorów przez duże A. To był jeden z naszych pierwszych kroków.

Chcesz poznać kolejne? Serdecznie zapraszam na case study: Nawet dobra zmiana to kryzys – nowa siedziba mBanku.

  

Monika Karolak-Borowy, Internal Communication Expert
mBank


Więcej informacji o konferencji face >>